موفقیت


بستن


اصول توانبخشی (300 ساعت بمدت 3 ماه)

قیمت: 1,300,000تومان

لطفا جهت خرید پکیج اصول توانبخشی (300 ساعت بمدت 3 ماه) با شماره در واتس اپ در ارتباط باشید

خرید از طریق واتس اپ

پس از یک آسیب جدی، بیماری و یا عمل جراحی ، فرد ممکن است به آرامی بهبود  یابد . توانبخشی مجموعه اي است از اقدامات هدفمند که  در آن به فرد کمک می‌شود تا توانایی از دست رفته خود پس از یک واقعه ،  بیماری یا آسیب را که منجر به محدودیت عملکردی وی شده است مجدداً به دست آورد . هدف توانبخشي این است که افراد ناتوان بتوانند از حداكثر كارآيي خود بهره گرفته و احساس خود ارزشمندي و مفيد بودن براي جامعه داشته باشد.

نوع درمان و هدف از درمان ممکن است برای افراد مختلف متفاوت باشد . یک فرد مسن که دچار سکته مغزی شده ، ممکن است هدفش از بازتوانی ، کسب توانایی لباس پوشیدن و حمام کردن بدون کمک دیگران باشد .برای  یک فرد جوان  که دچار حمله قلبی شده ، بازگشت به کار و فعالیت های طبیعی  اهمیت دارد و  کسی که به یک بیماری ریوی مبتلا شده ، توانبخشی ریوی به منظور  تنفس بهتر و بهبود کیفیت زندگی  در اولویت می باشد. لذا توانبخشی شامل رشته های مختلف زیر می باشد :

  • -فیزیوتراپی
  • -کار درمانی
  • -گفتار درمانی
  • – شنوایی‌شناسی
  • – بینایی سنجی
  • – طب فیزیکی و توانبخشی
  • – مددکاری اجتماعی
  • -مشاوره توانبخشی

هر کدام از این رشته ها برای کمک به فرد برای بهبود در عملکردی خاص می باشد .برای مثال فیزیوتراپی برای کمک به افزایش قدرت حرکتی و تحرک و تناسب اندام می باشد و یا گفتار درمانی برای کمک به صحبت کردن ، درک ، خواندن، نوشتن و بلع می باشد. ممکن است فرد آسیب دیده همزمان به چند اقدام توانبخشی نیاز داشته باشد. بیمار مبتلا به ام اس که دچار اختلال در گفتارو بلع غذا شده و همچنین دچار اختلالات حرکتی گردیده ، نیاز به گفتار درمانی دارد که روی اختلال تکلم و بلع او کار شود  و نیاز به کار درمانی جسمی برای بهبود عملکرد حرکتی دارد.لازم به ذکر است با توجه به اینکه این فرد قادر به انجام کارها و برنامه های قبلی خود نمی باشد و کمی از اجتماع و دوستان فاصله می گیرد احتمالا” دچار افسردگی و یا حتی اضطراب از آینده  می شود .در نتیجه به غیر از توانبخشی های جسمی نیاز به مشاوره توانبخشی دارد . مشاوره توانبخشی یکی از گرایشهای مشاوره و راهنمایی است که هدفش توانمندسازی و مقاوم سازی از لحاظ روانشناختی و روانشناسی٬ به افرادی می باشد که در زندگی خود به نحوی دچار آسيب و بحران شده اند و از لحاظ روحی و روانی آسيب دیده اند. مشاوره توانبخشی به این افراد کمک میکند تا با شرایط پيش آمده کنار بيایند و از توانمندیهای باقيمانده خود برای یک زندگی موفق استفاده کنند.

توانبخشی یک فعالیت گروهی می باشد و نیاز به هماهنگی های بین رشته ای و تبادل نظر بین کارشناسان رشته های مرتبط با این مسئله می باشد .

برچسب ها:

نظر شما برای “اصول توانبخشی (300 ساعت بمدت 3 ماه)”

دیدگاه ها بسته شده اند.