موفقیت


بستن


دوره آموزشی درمانهای دستی (کایروپرکتیک) (300 ساعت بمدت 3 ماه)

قیمت: 3,000,000تومان

لطفا جهت خرید پکیج دوره آموزشی درمانهای دستی (کایروپرکتیک) (300 ساعت بمدت 3 ماه) با شماره در واتس اپ در ارتباط باشید

خرید از طریق واتس اپ

درمان‌های که در شاخه ارتوپدی و فیزیوتراپی از طریق “دست” (OMPT) توسط فیزیوتراپیست یا متخصص درمان دستی ارائه می‌شود به‌طورکلی تحت عنوان “درمان‌های دستی” یا کایروپرکتیک شناخته می‌شوند. درمان دستی  شامل تکنیک‌ها و متدهای درمانی مختلفی می‌باشد، ازجمله حرکت مفاصل در جهات خاص و در سرعت‌های مختلف به‌منظور به دست آوردن حرکت مجدد مفصل، کشش عضله‌ها، حرکات غیرفعال در بخش‌های آسیب‌دیده بدن و یا حرکت دادن بخش‌هایی از بدن بیمار برخلاف مقاومتی که فیزیوتراپیست ایجاد می‌کند. از این طریق سرعت و عملکرد عضلات بهبود خواهد یافت. همچنین از تکنیک‌های خاصی استفاده می‌شود تا تحرک و عملکرد بافت‌های نرم و عضلات افزایش یابد.

درمان استئوپاتی نیز متدی برای ارزیابی، درمان و پیشگیری از طیف وسیعی از بیماری‌ها و مشکلات فیزیکی است. پزشک متخصص استئوپاتی، از ترکیبی از حرکات، کشش‌ها، ماساژ بافت نرم و درمانهای دستی بر روی عضلات و مفاصل استفاده می‌کند تا عملکرد آن‌ها را بهبود دهد، درد بیمار را تسکین دهد و همچنین روند بهبودی را تسریع بخشد.

بیماری‌های حاد و مزمن موجود در نواحی مختلف بدن ازجمله سر، گردن، پشت، بازوها و پاها، می‌توانند از طریق درمانهای دستی بهبود یابند. وقتی کسی از یک اختلال عصبی- عضلانی اسکلتی رنج می‌برد، ممکن است یک برنامه بازآموزی ورزشی و حرکتی تنها نیاز او باشد. به‌واسطه این درمان او می‌تواند از درد رهایی یافته و حرکت کامل اعضای خود را دوباره به دست آورد.

بدین ترتیب او می‌تواند به فعالیت‌های روزمره زندگی خود بازگردد. بااین‌حال، در برخی موارد، شرایطی در بافت‌های نرم و مفاصل وجود دارد که می‌تواند این تمرینات و یا حرکات مشابه را برای بیمار دردناک کند و یا حتی می‌تواند شرایط او را بدتر نماید.

در این موارد، یک درمانگر درمان‌های دستی، بامهارت خود، از طریق تکنیک‌های خاص می‌تواند شرایطی را برای بیمار فراهم نماید که تحرک او بهبود یابد. بدین طریق درد بیمار کاهش‌یافته و عملکرد طبیعی بافت‌های نرم و مفاصل او دوباره به دست خواهد آمد.

پس‌ازاین مداخلات درمانی، متخصص درمان‌های دستی (بر اساس شرایط و نیازهای فرد)، برنامه ورزشی و درمانی خاصی را طراحی می‌کند تا سلامت فرد افزایش یافته و در طول زمان حفظ شود.

درمان‌های دستی شامل درمان‌های مانند موارد زیر است:

  • درمان دستی و حرکت مفاصل
  • ماساژ و حرکت دادن بافت‌های نرم
  • تکنیک انرژی عضلانی
  • تحریک بافت‌های عصبی

حرکت دادن مفاصل

تکنیک حرکت دادن مفاصل شامل حرکات خاصی می‌شود که درنهایت باعث افزایش انعطاف‌پذیری مفاصل و رفع محدودیت آن‌ها می‌شود. در این روش با اعمال حرکت‌های مستقیم پیوسته و یا متناوب، سعی می‌شود محدودیت‌های مفصل برطرف گردد. با حرکت استخوان‌ها در جهت‌هایی که بیمار قادر به حرکت آن‌ها نمی‌باشد، دامنه حرکتی مفاصل افزایش می‌یابد.

ماساژ و حرکت دادن بافت‌های نرم

اغلب به‌واسطه حرکت دادن مفاصل، تنش‌های عضلانی کاهش می‌یابند. پس‌ازآن که دامنه حرکتی مفصل دوباره اصلاح گردید، ممکن است هنوز اسپاسم‌های (گرفتگی) عضلانی در اندام آسیب‌دیده باقی‌مانده باشد. این اسپاسم عضلانی نباید نادیده گرفته شوند، زیرا که می‌توانند دوباره در کار مفصل اختلال ایجاد کنند.

ماساژ بافت‌های نرم، بخش دیگری از درمان‌های دستی محسوب می‌شود که به‌طور خاص بر بافت‌های نرم متمرکز است. بافت‌های نرم شامل بخش‌هایی مانند عضلات، تاندون‌ها و رباط‌ها می‌گردد. بافت‌های نرم باید انعطاف‌پذیر بوده و قادر باشند به‌راحتی بر روی یکدیگر سر بخورند، تا بتوانند به‌راحتی امکان حرکت اندام‌ها را فراهم کنند. اگر این بافت‌ها انعطاف‌پذیری و توانایی لغزش بر روی یکدیگر را از دست بدهند، درحرکت اندام‌های آن منطقه، اختلال ایجاد می‌شود. حرکت دادن بافت‌های نرم (STM) باعث می‌شود فیبرهای ایجادشده در بافت عضلانی مانند بافت‌های اسکار برطرف شوند، همچنین باعث می‌شود، تجمع مایعات (که باعث تورم می‌شوند)، رفع گردیده و تنش‌های عضلانی کاهش یابند. معمولاً در این شیوه درمانی، عضلات احاطه‌کننده مفاصل، بیشتر موردتوجه قرار می‌گیرند. این روش بیشتر شامل کشش‌های منظم و فشارهای عمقی می‌شود.

اختلالاتی که در بافت‌های نرم به وجود می‌آید، می‌تواند منبع اصلی درد در اندام‌ها باشد. همچنین نقاط محرکی در بافت عضلانی وجود دارد که می‌توانند باعث ایجاد درد شده و عملکرد ماهیچه‌ها را تحت تأثیر قرار دهند. با برطرف شدن تنش‌های موجود در این نقاط، درد بیمار به‌طور قابل‌توجهی کاهش می‌یابد. عملکرد عضلات نیز دوباره اصلاح خواهد شد.

تکنیک انرژی عضلانی

تکنیک انرژی عضلانی یا (MET) یک نوع درمان دستی محسوب می‌شود که از طریق آن عضلات تحت کشش قرار گرفته شده و تنش آن‌ها کاهش می‌یابد، حرکت مفصل‌ها نیز به حالت طبیعی خود بازمی‌گردد.  در این روش فیزیوتراپیست نیروی کنترل‌شده‌ای را در موضعی دقیق و در یک‌جهت خاص اعمال می‌کند و از بیمار می‌خواهد برخلاف این نیرو به‌صورت ارادی ماهیچه‌های خود را به انقباض درآورد. پس از ۳ الی ۵ ثانیه انقباض، فیزیوتراپیست، مفصل را در موقعیت جدید قرار می‌دهد و از بیمار می‌خواهد دوباره عضلات خود را منقبض کند. این حرکت ممکن است چندین بار تکرار شود. تکنیک انرژی عضلانی معمولاً به‌خوبی توسط بیمار تحمل می‌شود و فشاری بر مفصل وارد نمی‌گردد.

تکنیک‌های درمان دستی

تکنیک‌های بی‌شماری با نام‌های مختلف و کاربردهای متفاوت درمان‌های دستی وجود دارد.

در اینجا برخی از تکنیک‌های محبوب درمان دستی را معرفی خواهیم کرد:

درمان دستی آرنج

در این روش، بیمار در حالت تاق باز بر روی یک تشک دراز خواهد کشید، آرنج خود را ۹۰ درجه خم کرده و در کنار خود قرار خواهد داد.  بازوی بیمار با دستی که حرکت نمی‌کند تثبیت خواهد شد. مچ دست بیمار گرفته شده و یک نیروی کنترل‌شده به سمت سقف بر آرنج وارد می‌شود، این نیرو باعث ایجاد انحراف در مفصل آرنج شده و فضای لازم را برای اصلاح دامنه حرکتی مفصل آرنج فراهم می‌کند.  همچنین این تکنیک با تحت کشش قرار دادن مفصل آرنج یا کپسول قدامی، انعطاف مفصل آرنج را افزایش می‌دهد.

درمان دستی مچ دست

با توجه به پیچیدگی و ماهیت ساختارهای، دست، مچ دست و انگشتان، تکنیک‌های متعددی برای درمان دستی این نواحی وجود دارد. برخی از این تکنیک‌ها در زیر آورده شده‌اند:

  • حرکت دادن خلفی- قدامی در مفصل رادیواولنار تحتانی
  • حرکت خلفی – قدامی مفصل رادیوکارپال
  • ایجاد انحراف در مفصل میانی مچ دست (و مفصل رادیوکارپال)
  • حرکت دادن خلفی – قدامی مفصل میانی مچ دست
  • ایجاد انحراف MCP / IP
  • حرکت دادن خلفی – قدامی MCP / IP

درمان دستی لگن

تکنیک‌های مختلفی برای افزایش دامنه حرکتی مفصل ران و لگن وجود دارد. برخی از آن‌ها به شرح زیر می‌باشد:

برخی از این درمان‌های دستی برای آرتروز لگن نیز مفید می‌باشد.

  • حرکت دادن قدامی
  • حرکت دادن خلفی
  • حرکت دادن تحتانی
  • ایجاد انحراف در مفصل ران

درمان دستی زانو

درمان دستی زانو می‌تواند برای مشکلات و شرایط گوناگونی مفید باشد، ازجمله برای بازتوانی زانو بعد از عمل جراحی و یا استئوآرتریت (OA) زانو. مطالعات متعددی در خصوص درمان دستی و اختلالات زانو صورت پذیرفته است. اثربخشی درمان های دستی زانو در مقابل روش‌های دیگر درمانی (مانند استفاده از امواج اولتراسوند) به اثبات رسیده است.

درمان دستی مچ پا و پا

ممکن است در اثر ضربه و یا بی‌تحرکی پا، مفصل مچ پا دچار اختلال و محدودیت شود. تکنیک‌های درمان دستی برای مچ پا می‌توانند دامنه حرکتی و حرکت طبیعی مفصل مچ پا را دوباره اصلاح نمایند. مطالعات نشان می‌دهد که درمان دستی مچ پا برای بیمارانی که دچار پیچ‌خوردگی و یا رگ به رگ شدن حاد مفصل مچ پا شده‌اند، بسیار مفید است. با استفاده از این تکنیک‌ها درد آن‌ها بهبودیافته و دامنه حرکتی مچ پا افزایش می‌یابد. همچنین آن‌ها راحت‌تر می‌توانند پای خود را به سمت بالا حرکت (دورسی فلکشن) دهند، درنتیجه سرعت راه رفتن آن‌ها نیز افزایش می‌یابد.

درمان دستی ستون فقرات

درمان دستی ستون فقرات می‌تواند از طریق مواردی همچون؛ کاهش فشار بر روی عصب یا بافت، افزایش دامنه حرکتی ستون فقرات، افزایش جریان خون، کاهش تنش عضلانی، درد موجود در ستون فقرات را کاهش دهد. درمان دستی همانند تمرینات ورزشی فعال می‌تواند رهایش اندورفین را افزایش دهد، اندورفین به‌عنوان یک مسکن طبیعی عمل خواهد کرد. تحقیقات اخیر نشان داده است که اثرات نوروفیزیولوژیک ا یک جلسه درمان دستی، ۵ دقیقه یا کمتر طول می‌کشد، اما اثرات کاهش درد آن می‌تواند تا ۲۴ ساعت تداوم داشته باشد.

درمان دستی شانه

شانه منجمد (یا انجماد ایدیوپاتیک شانه) می‌تواند با موفقیت از طریق درمان دستی به همراه بی‌حسی موضعی، تحت درمان قرار بگیرد. غالباً درمان دستی تحت بی‌حسی موضعی، در بیمارانی استفاده می‌شود که تحمل درد برای آن‌ها دشوار است و یا دامنه حرکتی شانه آن‌ها به‌شدت محدودشده است. درمان دستی شانه تحت بی‌حسی، به‌طور قابل‌توجهی عملکرد و دامنه حرکتی شانه را بهبود می‌بخشد.

درمان دستی گردن

امروزه درمان دستی ناحیه گردن، توسط متخصص درمان دستی بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد. این شیوه درمانی برای بیمارانی که از درد گردن، پشت، شانه، بازو و دست‌ها و سردرد رنج می‌برند، می‌تواند بسیار مفید باشد. همانند درمان شرایطی که برای ستون فقرات ایجاد می‌شود، درمان دستی گردن، اولین گزینه درمانی برای طیف وسعی از اختلالات ناحیه گردن محسوب می‌شود. درضمن عوارض درمان دستی بسیار محدود و نادر می‌باشد.

روماتیسم مفصلی اغلب موجب درد و التهاب مفاصل هر دو طرف بدن شده و به خاطر تاثیرات مخربی که بر سیستم ایمنی بدن دارد می‌تواند به ناتوانی فرد منجر شود. متخصصین ما طب فیزیکی و توان‌بخشی می‌توانند به شما در کنترل علائم ناشی از روماتیسم کمک کرده و کیفیت زندگی شما را بهبود دهند.

برچسب ها:

18 دیدگاه برای “دوره آموزشی درمانهای دستی (کایروپرکتیک) (300 ساعت بمدت 3 ماه)”

  1. مرتضی مهدوی

    یادگیری این علم جهت رفع درد های مفصلی و عضلانی بسیار مفید است.زمان و مکان دوره و نحوه تدریس را هم اطلاع رسانی کنید.تشکر

  2. فاروق حسین نژاد

    سلام وقت بخیر
    آموزش کایروپراکتیک به صورت دی وی دی هست که ارسال میکنید ؟
    برای من هم ارسال کنید و هزینه و شماره کارت رو لطفا بفرستید
    091-48561855

    • admin

      سلام
      در این دوره فقط صدور مدرک داریم برای افراد آموزش دیده بدون مدرک. آموزشی ارایه نمیشه

  3. سید افشین حجازی

    سلام برای پزشکان چه دوره هایی وجود داره؟ غیر حضوری یا خضپوی؟

  4. مهراد امینی

    سلام برای آموزش چه باید کرد ؟ لطفا راهنمایی کنید

    • admin

      سلام
      ازطریق سایت دوره موردنظرتونو انتخاب کنید و ثبتنام کنید.

      • زین العابدین رهنمای

        چطوری در دوره کایروپراکتیک ثبت نام کنم لطفا راهنمایی بفرمایید
        آیا مدرک خاصی میخاد

      • فرزاته استیری

        سلام دوره کایروپرکتیک می خوام بگذرونم،لطفا لینک اینستاگرام یا کانال یا سایت مجموعه تون جهت ثبت نام ارسال بفرمایید.سپاس

  5. حسن کوچکزاده

    جهت مشاره و رانمایی جهت آموزش باید چکار کرد ؟؟؟

  6. ۰۹۲۲۳۹۲۱۳۵۷

    سلام برای شرایط اخذ مدرک مصدع شدم

  7. زین العابدین رهنمای

    سلام برای دوره آموزشی کایروپراکتیک مدرک خاصی میخاد
    یا باهرمدرکی میشه ثبت نام کرد من مدرک فوق لیسانس
    فیزیولوژی ورزشی دارم میتونم دردوره شرکت کنم
    لطفا چگونگی ثبت نام هم بفرماین ممنون

  8. کاوه میرحسینی

    دوره عملی و حضوری هم داریو

  9. آفرین رحیمی

    سلام برای دوره آموزش باید چیکار کرد؟

  10. مهدی شمس

    اگر دوره به صورت غیر حضوری میباشد پس چطور می‌توانیم استاد خود را انتخاب و مقاله را برای این محترم ارسال کنیم؟بینهایت سپاسگزارم