موفقیت


بستن


آموزش بازاريابي مطبوعاتي 

آموزش بازاريابي مطبوعاتي 

آموزش بازاريابي مطبوعاتي

بازاريابي چيست؟
علم بازاريابي علمي است که د راوليم مرحله به شناخت نيازهاي مشتريان کمک مي کند ، اين نيازها در کليه مراحل طراحي و توليد محصولات مورد توجه قرار خواهد گرفت و سپس محصولات بر اساس اين نيازهاي طراحي و توليد مي شوند  در مرحله بعد محصولات طراحي و توليد شده بر اساس نيازهاي مشتريان  با استفاده از موثرترين روش هاي تبليغاتي ممکن  به مشتريان  معرفي مي شوند و به صورت هاي مختلف مختلف به فروش مي رسند.

رعايت اصول و مباني علم بازاريابي موفقيت سازمان ها را تضمين مي نمايد زيرا تامين نيازهاي بازار (در صورتي که به درستي نياز سنجي شده باشد )  متضمن بخش قابل توجهي از موفقيت است . استفاده از ساير تکنيک هاي بازاريابي در کنار توليد محصولات مورد نياز بازار به طور حتم موفقيت شما را تضمين خواهد کرد .

خرید دوره بازاریاب مطبوعاتی

تاريخچه بازاريابي
بازاريابي به شيوه نوين و سازمان يافته امروزي آن شايد قدمت چنداني نداشته باشد و جز علوم جديد محسوب شود  اما روش هاي ابتدايي آن دارا قدمتي شايد به اندازه تاريخ بشريت هستند . بازاريابي هاي  اوليه شامل استفاده غير حرفهاي از انواع شيوه هاي تبليغاتي ابتدايي بود . استفاده روش هاي تبليغاتي اوليه به سه دروه  تقسيم مي شود :

1) اولين دوره ، دوره استفاده از علائم تجاري بود .

در اين دوره علايم و نشانه هاي خاصي توسط هنرمندان و صنعت گران چيره دست به منظوربرتري دادن مصنوعات خودنسبت به ساير کالاهاي بي کيفيت مشابه مورد استفاده قرار مي گرفت . استفاده از اين علايم  منجر به کسب شهرت و اعتبار براي صاحبان آن مشاغل مي شد و در گذر زمان افزايش تقاضاي مشتريان را به دنبال داشت .

2)  دومين مرحله ، مرحله استفاده از نشانه ها و تبليغات بر روي ديوارها بود .

اين روش شامل استفاده از ديوار نوشته هايي بود که به منظور جلب توجه مشتريان و معرفي کالاو خدمات مورد نظر در حوالي محل کسب صاحبان مشاغل مختلف نصب مي شد . تابلوهاي بزرگ و جذاب و پر زرق وبرق امروزي که بر سر در فروشگاه هاي بزرگ و کوچک نصب شده است ميراث اين دوره هستند .

3) مرحله سوم ، مرحله استفاده از جارچيهاي شهري بود .

در اين دوران افرادي با  نام جارچي وظيفه اطلاع رساني عمومي را بر عهده داشتند . درابتدا تنها وظيفه اين افراد اعلام عمومي اخبار و وقايع مهم بود ، با گذر زمان صاحبان مشاغل در ازاي پرداخت مبلغي مصنوعات و محصولات خود را با استفاده از اين روش به مشتريان معرفي مي کردند . اين روش براي عموم مردم اعم از باسواد و بي سواد مفيد فايده واقع مي شد .

با پيدايش  صنعت چاپ ، اولين بارقه هاي بازاريابي و تبليغات به شيوه نوين نمايان شد .

انواع بازاريابي
بازاريابي نوين بواسطه نيازهاي بازار به طرق مختلف و با استفاده از ابزارهاي متعددي سعي در جذب هرچه بيشتر مشتريان و کسب سهم بيشتري از بازار مي کند. در ادامه به انواع بازاريابي اشاره خواهيم کرد:

بازاريابی ويروسی :
بازاريابي ويروسي ورژن جديد همان روش معروف و قديمي دهان به دهان | Word-of-mouth Marketing است . در اين روش بازاريابي اعتقاد براين است که با ارائه کالا و خدمات مناسب وکسب رضايت مشتريان مي توان از مزاياي معرفي شدن به مشتريان جديد بواسطه مشتريان راضي استفاده کرد . در دنياي مدرن امروز بسياري از سازمان ها ، شرکت ها و صاحبان صنايع و مشاغل با استفاده از تکنولوژي هاي جديد اقدام به انتقال نظرات مثبت مشتريان به سايرين مي نمايند .

قدرت بازاريابي دهان به دهان | Word-of-mouth Marketing به حدي زياد است که براي ساليان متمادي به عنوان يکي از موثرترين راه هاي بازاريابي مورد استفاده قرار مي گرفته است . لازم به ذکر است از تاثيرات برعکس اين روش نيز نبايد غافل شد زيرا مشتريان ناراضي نيز مي توانند نظرات منفي خود را به استفاده از همين سيستم به سايرين منتقل نمايند .

بازاريابی زنجيره ای:
روش بازاريابي زنجيره اي يکي از روش هاي نوين بازاريابي است . اين روش با استفاده ايجاد لينک هاي متعدد در سايت هاي ديگر است که بازديد کننده گان را با توجه به نيازآن ها از سراسر فضاي مجازي به سمت وب سايت شما هدايت خواهد کرد . در اين رو ش شما تنها درقبال بازديد از سايت پرداخت هزينه خواهيد داشت و علاوه بر استفاده از مزاياي بازاريابي از مزيت صرفه جويي در هزينه هاي بازاريابي و پرداخت هزينه به صورت هدفمند نيز برخوردار خواهيد شد . کسب موفقيت در اين روش مستلزم طراحي هوشمندانه پوسته خارجي و مديريت صحيح در هسته داخلي است .

بازاريابی الکترونيکی :
ارسال نامه هاي الکترونيکي تبليغاتي نيز يکي ديگر از شيوه هاي نوين بازار يابي است . اين روش با توجه به سرعت بالا و غير قابل رقابت آن در ارسال نامه هاي الکترونيکي و همچنين با توجه به کم هزينه بودن آن يک ياز پرکاربردترين و موثر ترين شيوه هاي بازاريابي در دنيا است .

بازاريابی هدفمند :
يکي از موثرترين شيوه هاي بازار يابي ، بازاريابي هدفمند است و در اين شيوه اولين قدم شناخت بازار هدف است ، به اين مفهوم که در اولينمرحلهبايد ممخاطبان خاص که شامل مصرف کننده گان قطعي کالا و خدمات مورد نظر هستند شناسايي شوند و در مراحل بعد کليه اقدامات باتوجه به نيازها و خواسته هاي اين گروه صورت پذيرد .

در اين شيوه بازار يابي از اتلاف زمان ، انرژي و هزينه براي گروه هايي که هرگز خريدار کالا و خدمات مورد نظر نخواهند بود جلوگيري خواهد شد . به طورمثال عمده مشتريان کالايي مانند پاستيل را گروه سني کودک و نوجوان تشکيل مي دهند و ارسال پيام تبليغاتي اين محصولات براي افراد سالخورده اقدامي نامعقول و بي نتيجه خواهد بود.

آموزش بازاریاب مطبوعاتی

بازاريابی صنعتی :
بازاريابي صنعتي | B2B marketing به منظور فروش کالا يا خدمات يک شرکت به شرکت ديگر انجام مي پذيرد . تفاوت عمده اين روش بازار يابي با ساير روش به نيازهاي متفاوت خريدار | مشتري برمي گردد . در مبحث فروش انواع ديگر کالا و خدمات آنچه که براي مشتري حائز اهميت است جدا ي از قيمت شامل محبوبيت ، کيفيت و موقعيت آن در بازار است در حالي که در فروش صنعتي مهمترين و اساسي ترين فاکتور بريا خريدار | مشتري قيمت و سود بالقوه ي کالا و خدمات مورد نظر است.

بازاريابی مصرفی:
شيوه بازاريابي مصرفي شامل برقراري ارتباط مستقيم با مشتري به منظور معرفي يک کالا ، موارد مصرف ، فوايد استفاده و ارائه توجيهات اقتصادي براي آن کالا مي باشد . استفاده ازاين روش نيز نتايج و پي امدهاي مثبت زيادي براي کاربران داشته است . از اين رو استفاده از اين روش در دستور کار بسياري از توليد کننده گان قرار گرفته است .

بازاريابی چند سطحی:
اين شيوه بازاريابي شامل خريد بي واسطه و مستقيم کالا از يک شرکت بزرگ و فروش دوباره آن به صورت خرده فروشي است . از آنجا که دراين شيوه فروشنده خود به نوعي مصرف کننده کالاي مورد نظر است ، جذب اعتماد ساده و سريع است . در اين روش واسطه ها نيز به صورت درصدي از فروش سهم دريافت مي نمايند .

بازاريابي پارتيزاني:
بازاريابي پارتيزاني عمدتا براي کسب و کار هاي کوچک و نوپا مورد استفاده قرار مي گيرد . اين نوع بازاريابي به کسب بيشترين نتايج با استفاده از کمترين هزينه و تجهيزات مي انديشد. اين روش با استفاده از راه هاي نا متعارف اما بديع و پرهياهو به کسب نتيجه مي انديشند . اين روش را شايد بتوان نقطه مقابل بازاريابي سنتي دانست.

بازاريابي سنتي:
رويه کار در بازاريابي سنتي از طريق فروش ، پاسخ به پيشنهادات مشتريان  ، استفاده از وب سايت هاي موجود  و يا موجودي انبار ارزيابي مي شود. در بازاريابي سنتي عقيده دارن  است که فروشآخرين مرحله  بازاريابي است .

بازاريابي مطبوعاتي چيست ؟
بازاريابي مطبوعاتي که زير مجموعه بازاريابي مکتوب است  يکي از قديمي ترين و موثرترين روش هاي بازاريابي است . بازاريابي مکتوب نخستين مرحله بازاريابي مدرن بود و همچنان به صورت گسترده و و سيع مورد استفاده قرار مي گيرد . بازاريابي مطبوعاتي شامل جذب مشتري از طريق تبليغات در مطبوعات است . اين کار بوسيله بازار ياب مطبوعاتي انجام مي شود .

مزاياي بازاريابي مطبوعاتي
مطبوعات به عنوان يکي از قدرتمندترين  ابزارهاي  بازاريابي در  دنيا شناخته شده اند . مقرون به صرفه بودن يازاريابي مطبوعاتي با عث شده اين روش براي کسب و کارهاي کوچک بسيار مورد استفاده قرار گيرد. از آنجا که روزانه  هزاران نفر از طريق مطالعه مطبوعات  تبليغات شما را مشاهده مي کنند به طور حتم بازاريابي مطبوعاتي منجر به گسترش کسب و کار شما خواهد شد .

بازار کار بازاريابي مطبوعاتي
با توجه به ضرورت استفاده از انواع روش هاي بازاريابي در دنياي کسب و کار و تجارت مدرن و پر رقابت امروز و همچنين با توجه تاثير و کاربرد وسيع بازاريابي مطبوعاتي در اين حوزه ، بازار کار خوبي براي اين رشته پيش بيني شده .

از آنجا که استفاده از  تکنيک ها و روش هاي نوين بازاريابي نتيج مثبت چشمگيري بر درامد و سود سازمان ها و شرکت ها خواهد داشت در سال هاي اخير بسياري از صاحبان صنايع و مشاغل خواهان استفاده از مزاياي اين علم با حضور کارشناسان بازاريابي در انواع گرايش ها شده اند .

دوره های آموزشی بازاريابی مطبوعاتی
با توجه به بازار کار پويا و مستعد پيش بيني شده براي حرفه بازاريابي و به خصوص بازاريابي مطبوعاتي ، دوره هاي آموزشي بازاريابي مطبوعاتي در سال هاي اخير با استقبال بسيار خوب متقاضيان مواجه شده است . از اين رو مراکز آموزشي معتبر زيادي اقدام به برگزراي دوره هاي آموزشي بازاريابي مطبوعاتي نموده اند .

يکي از يان مراکز آموزشي معتبر مرکز آموزش مجازي پارس است . اين مرکز با ارائه بسته هاي آموزشي بازاريابي مطبوعاتي علاقه مندان را در راستاي رسيدن به اهداف آموزشي خود ياري مي نمايد ، همچنين فراگيران مي توانند پس از گذراندن دوره هاي آموزشي بازاريابي مطبوعاتي موفق به اخذ مدرک معتبر بازاريابي مطبوعاتي نمايند .

با توجه  به شرايط بسيار مساعد بازار کار براي حرفه بازاريابي مطبوعاتي ، گذراندن دوره هاي آموزشي بازاريابي مطبوعاتي به کليه علاقه مندان حوزه بازاريابي و همچنين متقاضيان ورود به بازار کار به شدت توصيه مي شود .

نظر شما برای “آموزش بازاريابي مطبوعاتي ”